چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)


چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ 

چـه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ دیدن خواب هاي خوب واقعا لذت بخش اسـت، تا بحال بـه این سوال اندیشیده اید کـه: چـه می شد اگر می توانستیم خواب خودرا بازرسی کنیم و چیزی راکه میخواهیم ببینیم؟ دانشمندان بشما پاسخ مثبت می‌دهند و راه حل هایي کاربردی را ارائه دادند کـه با کمک آنها میتوانیم هر انچه راکه خودمان میخواهیم در خواب هاي مان ببینیم.

 

چگونه خواب خوب ببینیم؟

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

بین فعالیت هاي مغز در زمان دیدن یک رویای شفاف و هنگام بروز یک اختلال روانی، شباهت هایي وجوددارد. در حقیقت، وقتی در حال دیدن یک رویای شفاف هستیم، همان احساسی را پیدا میکنیم کـه یک شخص مبتلا بـه یک اختلال روانی دارد. این دانش محققان رابه این نتیجه رساند کـه بازرسی خواب ها می‌تواند تأثیر درمانی زیادی داشته باشد.

 

بـه ادعای دانشمندان:

کسانی کـه دائماً درگیر کابوس هستند را در مواردی میتوان بـه انها یاد داد کـه بتوانند خواب شفاف ببیند و بـه این ترتیب آگاهانه از خواب بیدار شوند. مـا میتوانیم خواب هایمان را آنگونه کـه مایلیم بسازیم. تصور کنید کـه چقدر خوب می شد اگر می توانستیم در خواب خود لحظات زیبایی را تجربه کنیم کـه واقعی بنظر می‌رسند.

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

بدن مـا هم تحت تأثیر رویای شفاف خوشایندی کـه میبینیم قرار میگیرد و احساسات مثبتی کـه در نتیجه ي آن بـه وجود می‌آیند بـه رفع اضطراب و نگرانی کمک میکنند. هنرمندان هم می توانند از خواب هاي خود الهام بگیرند. مندلیف، شیمی دان معروف، جدول تناوبی عناصر شیمیایی را یکبار در خواب دیده بود.

 

می توان خواب را کنترل کرد

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

مـا میتوانیم در خواب هایمان خود رابه یک سرزمین زیبا و رویایی ببریم، پرواز کنیم یا آدم مشهوری شویم. نظارت خواب هاي مـا در دستان خود مـا اسـت. هوشیاری در خواب بـه مـا می‌کند احساس شادی بیشتری کنیم و میتواند اضطراب و نگرانی مـا را کم کند.

 

چطور می توانیم خواب خب ببینیم؟

بـه این روش «رویا سازی» «Dream Incubation» گفته می‌شود و برای این منظور، باید در طول روز یک صحنه رابا خود مرور کنید تا شب در خواب شـما ظاهر شود. اگر می‌خواهید مشکل خاصی را در خواب هایتان حل کنید، باید قبل از خواب بـه آن فکر کنید. فکر این مشکل باید آخرین چیزی باشد کـه قبل از بـه خواب رفتن تان در ذهن شـما وجوددارد.

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

برای مثال، اگر مشکل تان یک مسأله ي شخصی اسـت، باید بـه کسی فکر کنید کـه با او مشکل پیدا کرده‌اید. اگر هنرمند هستید و مدتی اسـت کـه نبوغ تان را از دست داده اید، قبل از خواب بـه یک بوم نقاشی سفید و خالی فکر کنید. بـه این ترتیب، وقتی بـه خواب بروید، ضمیر ناخودآگاه تان سعی می‌کند راه حلی برای مشکل شـما پیدا کند.

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

علاوه بر این، بهتر اسـت خواب هایتان را جایی ثبت کنید. بلافاصله بعد از بیدار شدن خواب هایتان را بنویسید تا بعدا فراموش شان نکنید. با اینکار، بتدریج بـه نشانه هاي مشترکی کـه بین همه ی ي خواب هایتان وجوددارد پی خواهید برد. هر شب قبل از خواب، با خودتان تکرار کنید: می‌دانم کـه خواب میبینم.

 

تکنولوژی چه دستاوردهایی داشته؟

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

اینکار بشما کمک میکند هوشیاری و آگاهی خودرا بیشتر کنید. علاوه بر این‌ها، تکنولوژی همدست بکار شده و دانشمندان نوعی دستگاه مخصوص رویاهای شفاف اختراع کرده اند. این وسیله از روش تحریک الکتریکی مغز برای کمک بـه دیدن رویاهای شفاف استفاده می‌کند و هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

تحقیقات نشان داده اسـت خواب ها بـه مـا کمک میکنند احساسات و ترس هاي خودرا پردازش کنیم. اگر بتوانیم بـه ضمیر ناخودآگاه خود دسترسی پیدا کنیم، آرامش را در درون خود پیدا و اسیب هاي روحی خودرا درمان خواهیم کرد ودر نتیجه، اضطراب و نگرانی خودرا کاهش خواهیم داد.

 

هر تیپ شخصیتی چه نوع خوابی می بیند؟

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

بر اساس تحقیقی کـه یکی از برندهای تولید خوشخواب در کشور آمریکا انجام داده، دو گروه از اشخاص درون‌گرا و برون‌گرا را انتخاب کرده و رویاهای آنها را مورد بررسی قرار داده اسـت. انها برای این منظور از بیش از یکهزار شهروند آمریکایی در مورد رویاها و شخصیت درونی‌شان سوال پرسیده تا مشخص کند کـه هر تیپ شخصیتی چـه نوع خواب هایي می بیند.

 

خواب هاي مدرسان

کمتر خواب پدر خودرا می بیند. کمتر خواب کشتار و قتل‌عام مردم را میبیند.

 

خواب افراد حامی

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

کمال‌گرایانی ساکت و پر رمز و راز، در عین حال بسیار الهام‌بخش و خستگی‌ناپذیر. کمتر خواب می بیند کـه بـه مدرسه بازگشته اسـت. کمتر خواب پرواز را می بیند. کمتر خواب سفر می بیند.

 

خواب افراد ناجی

افراد شاعرمسلک، مهربان و نوع‌دوست، همیشه مشتاق کمک بـه هدفی خوب هستند. اغلب خواب میبیند کـه نمی تواند حرکت کند.

 

خواب افراد معمار

متفکران دارای تخیل و استراتژی کـه برای همه ی چیز برنامه دارند. خیلی بـه‌ندرت خواب مسافرت می بیند.

 

خواب هاي هنرمندان

خیلی بـه‌ندرت خواب آینده را می بیند.

 

خواب های افراد ماجراجو

هنرمندانی انعطاف‌پذیر و جذاب، همیشه آماده کشف و تجربه چیزهای جدید هستند. خیلی بـه‌ندرت خواب دوستان خودرا می بیند.

 

خواب افراد دلال

بیشتر مواقع دچار کابوس می‌شود. اغلب دوست دارد خواب هاي خودرا تعبیر کند.

 

خواب افراد منطق ‌دان

مخترعان نوآور کـه عطش سیری‌ناپذیر برای دانش دارند. بیشتر مواقع خواب جمعیت زیاد و فشارهای روحی یا خواب عشق خودرا می بیند.

 

خواب افراد کارآفرین

چه کنیم تا خواب خوب ببینیم؟ (روش های کنترل خواب)

افرادی هوشمند، پرانرژی و بسیار اهل درک کـه واقعاً از زندگی کردن لذت می برند. اغلب خواب می بیند کـه در بین جمع لخت اسـت. بیشتر خواب می بیند کـه در مورد فشارهای روحی خود صحبت میکند. اغلب خواب پرواز می بیند. زیاد خواب آینده را می بیند.

 

خواب افراد سرگرم ‌کننده

افراد خودانگیخته، پرانرژی و مشتاق – زندگی کردن در اطراف آنها هرگز کسل‌کننده نیست. اغلب مواقعی کـه می‌خواهد بیدار باشد، خوابش می‌برد. بیشتر اوقات، خواب فشارهای روحی و عشق خودرا می بیند.

 

خواب های سربازان

روح‌هاي آزاد مشتاق، خلاق و خوش‌مشرب کـه همیشه میتوانند دلیلی برای لبخند پیدا کنند. اغلب رویای واقعی دارد.

 

خواب افراد منتقد

متفکران هوشمند و کنجکاو کـه نمیتوانند در برابر وسوسه چالش فکری مقاومت کنند. خیلی بـه‌ندرت رویاهاش رابه یاد می آورد. اغلب خواب می بیند کـه کسی را می‌کشد.

 

خواب افراد مجری

مدیران عالی، بی‌نظیر در مدیریت امور – یا مردم. از انرژی خود در زمان بیداری بیشترین لذت را میبرد.

 

خواب افراد دادرس

از هوشیاری و دقت خود در زمان بیداری بیشترین لذت را میبرد. خیلی بـه ندرت کابوس می بیند.

 

خواب هاي بازیگران

همیشه خواب هاي خود رابه یاد می آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *